De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om in de site te navigeren, of om te voorzien in door jou aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van jouw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker op maat gemaakte reclame en andere informatie te tonen.

Het Provinciaal Archief Limburg

Laatst aangepast woensdag, 01 augustus 2018, 15.03 u.

Het Provinciaal Archief Limburg bewaart verschillende soorten stukken van de provinciale organen en instellingen:

  • stukken van algemene aard zoals
    • de verslagen van de vergaderingen van de provincieraad
    • de notulen van de vergaderingen van de deputatie
    • het budget en de rekening van het provinciebestuur
    • het Bestuursmemoriaal van de provincie Limburg
    • het Vertoog van het Provinciebestuur
  • stukken van bijzondere aard, zoals de administratieve dossiers van de provinciale diensten en instellingens
  • stukken die betrekking hebben op de toevertrouwde taken, zoals het administratief toezicht op de lokale besturen, de atlassen en de dossiers van de buurtwegen, de vergunningsdossiers betreffende gevaarlijke, hinderlijke en ongezonde bedrijven, ...

Sommige dossiers bevatten naast de administratieve stukken affiches, plannen, persknipsels, foto’s of andere documenten.

Het Provinciaal Archief Limburg is uitsluitend toegankelijk na afspraak via ons contactformulier. Onze contactgegevens en openingsuren vind je onderaan deze pagina.

Meer gedetailleerde informatie over ons aanbod vind je via het archiefloket.

Contactgegevens dienst

ICT, Directie Facilitair Beheer
Universiteitslaan 1
3500 Hasselt

e-mail ict@limburg.be

Openingsuren

Het Provinciehuis is elke werkdag geopend van 9 tot 12 u. en van 12.30 tot 17 u.

Het is aangeraden om eerst jouw contactpersoon telefonisch te contacteren. Omwille van de maatregelen rond Covid-19 (coronavirus) werken de provinciale medewerkers zo veel mogelijk van thuis uit.
Heb je een afspraak in het Provinciehuis, hou je aan de geldende maatregelen. Het dragen van een mondmasker is verplicht tijdens jouw bezoek aan het Provinciehuis, maar ook een goede handhygiëne en een afstand bewaren van elkaar van 1,5 meter is verplicht.

Alle personeel van deze afdeling