De administratie

Laatst aangepast donderdag, 01 februari 2018, 09.48 u.

De provinciale administratie doet voor de provincie wat de ambtenaren van de gemeentelijke, Vlaamse of federale overheid voor de gemeente, Vlaanderen of België doen.

Zonder zijn administratie zou het provinciebestuur machteloos zijn. De administratie zorgt er immers voor dat het beleid van de provincieraad vorm krijgt en dat de besluiten van de deputatie in de praktijk worden uitgevoerd.

Momenteel telt het ambtenarenkorps 743 personeelsleden, waarvan ruim de helft werkzaam zijn in het Provinciehuis. Daarnaast zijn nog eens 150 personeelsleden actief in de instellingen van het provinciaal onderwijs (voornamelijk onderhoudspersoneel).

Op 1 januari 2018 namen we afscheid van onze persoonsgebonden en culturele beleidsdomeinen. Deze website wordt momenteel aangepast aan de nieuwe organisatiestructuur en beleidsdoelstellingen van het provinciebestuur en kan tijdelijk niet-correcte informatie bevatten. Hieronder vind je alvast de nieuwe organisatiestructuur.

Organisatiestructuur provincie Limburg

Budget
Belastingen
Functiebeschrijvingen lopende provinciale vacatures

Nieuws

donderdag, 21 juni 2018
Tijdens de provincieraadszitting van 20 juni 2018 werd de jaarrekening 2017 voorgelegd aan de provincieraad. Het provinciebestuur sluit het jaar 2017 af met een exploitatieoverschot van 10 miljoen euro....
donderdag, 08 maart 2018
Begijnhofsite
De UHasselt, stad Hasselt en de provincie Limburg hebben samen vier ontwerpteams aangeduid om een ontwerp uit te werken voor de herbestemming van de Begijnhofsite in Hasselt, meer bepaald "Tijdelijke...
donderdag, 22 februari 2018
Op 14 oktober 2018 trekken we allemaal naar de stembus. Of toch bijna allemaal. Veel mensen op hoge leeftijd kunnen zich moeilijk of niet naar het kiesbureau begeven. In de provincieraad van 21 februari...