Je hebt een mobiliteitsbeperking en je zit met een vervoersvraag. Hoe pak je dat dan aan en hoe gaan de medewerkers van Mobiliteitscentrale voor Aangepast Vervoer (MAV) Limburg daar mee om?
Elke Limburger met een mobiliteitsbeperking en een vervoersvraag kan bij de mobiliteitscentrale terecht en dat elke werkdag van 9 tot 12 uur en van 13 tot 16 uur. Er zijn twee manieren waarop je de medewerkers van de mobiliteitscentrale kunt bereiken:
- per e-mail: mav@limburg.be
- via het gratis telefoonnummer 0800 17 666
Openbaar vervoer
Wanneer je jouw situatie uitlegt en jouw vervoersvraag stelt, zal de medewerker op zoek gaan naar het meest passende antwoord. In de eerste plaats wordt onderzocht of het bestaande openbaar vervoer een oplossing biedt. Als dat zo is, krijg je alle nodige informatie die jou in staat stelt om makkelijk en eenvoudig dit openbaar vervoer te gebruiken. De medewerker van de mobiliteitscentrale kan jou ook in contact brengen met de juiste contactpersoon bij bijvoorbeeld De Lijn of de NMBS.
Minder Mobielen Centrale
Is jouw vraag echter van die aard dat het openbaar vervoer geen soelaas biedt, dan wordt er verder gezocht naar een oplossing. Misschien biedt een lokale Minder Mobielen Centrale een oplossing. Als blijkt dat dat zo is, zal de medewerker jou in contact brengen met de coördinator van de lokale Minder Mobielen Centrale die jouw rit kan organiseren.
Gecompenseerd vervoer
Bieden zowel het openbaar vervoer als lokale alternatieven geen oplossingsmogelijkheid, dan schakelt de medewerker van de mobiliteitscentrale over op het systeem van Openbaar Aangepast Vervoer en stellen we je een taxirit voor. Deze ritten kaderen in het gecompenseerd vervoer. Bij gecompenseerd vervoer betaal je als gebruiker een deel van de vervoerskosten. Het andere deel wordt bijgepast door de overheid.