De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Strict noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te avigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker toegesneden reclame en andere informatie te tonen.
Meer weten...
Kinderopvang

A tot Z (Vaak gestelde vragen)

(anonieme) klachten

Hoe gaat Kind en Gezin om met (anonieme) klachten?

Vanaf 1 september 2011 past de Klachtendienst van Kind en Gezin een nieuwe procedure toe.

Er wordt een onderscheid gemaakt in:

  • klachten waarvoor geen inspectiebezoek wordt georganiseerd
    De klachtendienst schrijft de onthaalouder of de verantwoordelijke van het kinderdagverblijf rechtstreeks aan. Daardoor is de opvang op korte termijn op de hoogte van de klacht. De klachtendienst informeert ook de dossierbeheerder bij Kind en Gezin. Als de opvang op de klacht wil reageren, kan ze dat aan de dossierbeheerder laten weten.
  • klachten waarvoor wél een inspectiebezoek wordt georganiseerd
    De dossierbeheerder informeert de opvang over de beoordeling van de werking naar aanleiding van de klacht. Als bijlage krijgt ze een kopie van de eindbeoordeling van de klacht zoals die opgesteld is door de Klachtendienst van Kind en Gezin.