De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Strict noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te avigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker toegesneden reclame en andere informatie te tonen.
Meer weten...
Limburg hier groeien ideeën

Afdelingschef cel Ruimtelijke Ordening - afdeling Omgevingsvergunning - Directie Omgeving

Uiterlijke kandidatuurstelling: 2019-02-18

Situering

Op 23 februari 2017 ging de omgevingsvergunning van start. De invoering van de omgevingsvergunning leidde een grondige hervorming van het vergunningslandschap in. De milieuvergunning en de stedenbouwkundige vergunning verdwijnen als afzonderlijke instrumenten en opgaan in één omgevingsvergunning. 

De aanvragen worden ingediend bij één loket, het Omgevingsloket, waarna (eventueel) één openbaar onderzoek en één adviesronde worden georganiseerd.  

Standplaats

Provinciehuis, Universiteitslaan 1, 3500 Hasselt 

Functie-inhoud

  • Als inspirerende en coachende leidinggevende coördineer je de cel Ruimtelijke Ordening binnen de afdeling Omgevingsvergunning van de Directie Omgeving.
  • Je gaat op zoek naar het structureel verbeteren van de werking van de afdeling door de bereidheid om te leren en mee te groeien met veranderingen.
  • Je handelt met respect voor de administratieve regels en voor de doelstelling en de belangen van de organisatie.
  • Je uit je mening op basis van een afweging van relevante criteria en met inzicht in de consequenties en formuleert ten aanzien van het beleid een onderbouwde visie.
  • Je beschikt over een grondige kennis van de toepasselijke wetgeving inzake ruimtelijke ordening en aanverwante regelgeving, met bijzondere aandacht voor de verdere transitie in het kader van de omgevingsvergunning. 

Functievereisten

De kandidaten moeten:

  • een diploma hebben dat toegang geeft tot niveau A, master in de architectuur/architect
  • minimaal 3 jaar relevante beroepservaring hebben. 

In de functiebeschrijving afdelingschef cel Ruimtelijke Ordening – afdeling Omgevingsvergunning – Directie Omgeving vind je een gedetailleerd overzicht van het functiedoel, de resultaatsgebieden en de competenties.

Algemene toelatingsvoorwaarden

De kandidaten moeten:

  • een gedrag vertonen dat in overeenstemming is met de eisen van de functie waarvoor ze solliciteren
  • de burgerlijke en politieke rechten genieten
  • medisch geschikt zijn voor de uit te oefenen functie, in overeenstemming met de wetgeving betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk
  • voldoen aan de vereiste over de taalkennis opgelegd door de wetten op het gebruik der talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966. 

Aanbod

  • Voltijds contract voor onbepaalde duur
  • Brutomaandloon: minimum 3 740, 96 en maximum  5 703, 89 euro
  • Interessante verlofregeling
  • Aantrekkelijke pensioenregeling
  • Maaltijdcheques
  • Gratis hospitalisatieverzekering
  • Dynamisch team
  • Flexibele en multidisciplinaire werkomgeving
  • Mogelijkheden om jezelf te ontplooien
  • Tal van andere troeven, o.a. Bokrijkabonnement, …

Selectieprocedure

De selectieprocedure bestaat uit volgende onderdelen.

  • Een geïntegreerde proef met aandacht voor leidinggevende competenties.  De kandidaten moeten 50 % behalen om door te stromen naar de volgende proef, het gesprek.
  • Een gesprek waarin de geslaagde kandidaten beoordeeld worden op vlak van motivatie, inzicht, aanpak van relevante situaties. De kandidaten moeten 50 % behalen op de mondelinge proef.

In totaliteit moeten de kandidaten 60 % behalen om geschikt te worden bevonden voor de functie.  

Wervingsreserve

Voor deze functie wordt een wervingsreserve aangelegd. Dit betekent dat als je geschikt wordt bevonden, je opgenomen wordt in de wervingsreserve. Deze wervingsreserve is geldig voor minimaal 2 jaar en kan verlengd worden tot maximaal 4 jaar.  

Hoe solliciteren?

Stuur je sollicitatiebrief uiterlijk 18 februari 2019, samen met een uitgebreid cv en een kopie van je diploma, naar de provincie Limburg:

  • per e-mail: vacatures@limburg.be
  • per post:  Directie HRM, provincie Limburg, Universiteitslaan 1, 3500 Hasselt.

Vermeld duidelijk voor welke functie je solliciteert. 

Meer info

Voor informatie over de selectieprocedure, de arbeidsvoorwaarden, … kun je terecht bij Rebecca Huysmans, rebecca.huysmans@limburg.be, gsm 0471 39 43 07 of Alida Haesen, alida.haesen@limburg.be, tel. 011 23 78 34. 

Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je terecht bij Fabienne Masset, fabienne.masset@limburg.be.  

Ontdek je job bij de provincie Limburg!

Wil je samenwerken met toffe collega’s? Sta je met plezier Limburgers te woord? Wil je groeien in je functie? Wil je een stempel drukken op Limburg? Dan is werken bij de provincie Limburg of één van haar instellingen zeker iets voor jou.

We selecteren op basis van je competenties. We maken geen onderscheid op basis van je leeftijd, je geslacht, je etnische afkomst, je geloof, je handicap of je nationaliteit.