De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Strict noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te navigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker toegesneden reclame en andere informatie te tonen.
  • Start
  • Economie
  • Smart Port Limburg, nieuwe branding voor de logistieke troeven van Limburg
luchtfoto van Nike distributiecentrum Ham

Smart Port Limburg, nieuwe branding voor de logistieke troeven van Limburg

Laatst aangepast woensdag, 05 juni 2019

Het Logistiek Platform Limburg (LPL), verankerd in de Provinciale Ontwikkelingsmaatschappij POM Limburg, en Locate in Limburg, zullen voortaan de logistieke troeven van Limburg promoten onder de nieuwe branding Smart Port Limburg. Met de baseline "join.innovate.accelerate" worden bedrijven en potentiële investeerders opgeroepen om het Limburgs regionaal logistiek ecosysteem te vervoegen, de logistieke innovatiekracht van hun supply chain te verhogen en de competitiviteit en efficiëntie van hun bedrijf en de sector te versnellen.
“Logistiek is al een sterke sector in onze regio. Versterkende initiatieven als deze kunnen de sector verder doen groeien”, aldus Tom Vandeput, gedeputeerde van Economie en voorzitter Provinciale Ontwikkelingsmaatschappij Limburg.

Behoefte aan nieuw logistiek branding concept voor Limburg

De huidige acquisitiestrategie van Locate in Limburg is enerzijds gebaseerd op het aantrekken van fysieke goederenstromen gekoppeld aan gespecialiseerde logistieke activiteiten en anderzijds het aantrekken van significante investeringen in zogenaamde EDC’s (European Distribution Centres). De bouw en exploitatie van dit soort EDC’s is al jaren een belangrijke motor voor duurzame jobcreatie in provincie Limburg.
Succesverhalen als Nike ELC, Stanley Black & Decker, Mobis Parts Europe, Carglass Distribution Europe, SKF Logistics Services en recentelijk ook Weerts Group worden gebruikt als referentie naar een internationaal publiek.

Toch heeft onze provincie behoefte aan een sterk internationaal logistiek branding concept om aan te tonen dat Limburg op logistiek vlak in de Europese Champions League meespeelt.
“Limburg is de laatste jaren uitgegroeid tot een belangrijke draaischijf voor de fysieke distributie van hoogwaardige producten over het hele Europese continent maar ook op digitaal vlak dienen wij te worden beschouwd als de Extended Gateway van de belangrijkste Europese zeehavens naar het verder gelegen hinterland”, aldus gedeputeerde Tom Vandeput. “Smart Port Limburg, positioneert onze regio als een haven in het hinterland, uitgerust met de nodige slimme, technologische en andere attributen om alle toekomstige uitdagingen in de wereldwijde logistiek aan te gaan”

De nieuwe branding Smart Port Limburg en de website www.smartportlimburg.com worden internationaal gelanceerd tijdens de prestigieuze beurs Transport Logistic,’s werelds grootste beurs rond transport en logistiek die van 4 t.e.m. 7 juni 2019 in München plaatsvindt.

Geen reacties

Plaats een reactie

  • Start
  • Economie
  • Smart Port Limburg, nieuwe branding voor de logistieke troeven van Limburg