business analist
Het Limburgse provinciebestuur wil een onmisbare en impactvolle schakel zijn tussen het lokale en het regionale niveau. Het wil het verschil maken op die domeinen waarvoor het Vlaamse niveau te veraf staat, en het gemeentelijke niveau de schaal mist.
De afdeling ICT ondersteunt het provinciebestuur door de inzet van betrouwbare, gebruiksvriendelijke en efficiënte ICT-oplossingen. Met een brede waaier van technologieën, eigen middelen en partnerrelaties bouwt en onderhoudt deze afdeling een ICT-omgeving die de organisatie in staat stelt haar doelen op een snelle en efficiënte manier te verwezenlijken.
Om de afdeling te versterken zijn we op zoek naar een business analist.
Over de functie
- Je definieert samen met de klant de scope van het project door een correcte analyse te maken van de noden en verwachtingen.
- Je valideert de business requirements, bouwt eventueel datamodellen, modelleert data en businessprocessen en ontwikkelt een oplossing die wordt gepresenteerd naar bruikbare specificaties voor ontwikkelaars of leveranciers.
- Je fungeert als schakel tussen de projectleaders, de key users en de diverse stakeholders zoals leveranciers en hanteert hierbij een diplomatische houding.
- Je begeleidt diensten in het uitwerken van een informatiestructuur en bent het centrale aanspreekpunt voor alle functionele vraagstukken.
- Je levert advies aan diensten betreffende het opslaan van documenten zodat informatie op een efficiënte manier snel kan teruggevonden worden.
In de functiebeschrijving vind je een gedetailleerd overzicht van het functiedoel, de resultaatsgebieden en de competenties.
Je profiel
- Je beschikt over een bachelordiploma behaald aan een hogeschool of universiteit.
- Schoolverlater: je hebt je diploma behaald op het moment van indiensttreding.
- Buitenlands diploma: vraag je attest van gelijkwaardigheid aan via naric.vlaanderen.be.
- Je voldoet aan het vereiste taalniveau opgelegd door de Vlaamse overheid.
- Troeven voor deze functie zijn:
- een diploma in een richting van ICT en ervaring binnen het takenpakket zoals omschreven in de functiebeschrijving
- algemene kennis van Prince2 projectmethodologie
- algemene kennis van O365 en MS Project.
- Je hebt een gedrag dat in overeenstemming is met de eisen van de beoogde betrekking.
- Je geniet de burgerlijke en politieke rechten.
Jouw talent is belangrijker dan je geslacht, gender, afkomst, leeftijd, geaardheid,nationaliteit of fysieke beperking.
Ons aanbod
- Voltijdse contractuele aanstelling met een contract van onbepaalde duur
- Brutomaandloon: minimum 3.059,65 en maximum 5.155,42 euro
- Interessante verlofregeling (35 dagen en vakantie tussen Kerstmis en Nieuwjaar)
- Flexibele werktijden tussen 7 uur en 19 uur met mogelijkheden tot thuiswerk
- Mogelijkheden om jezelf te ontplooien
- Extralegale voordelen: fietsvergoeding, maaltijdcheques van 8 euro, gratis hospitalisatieverzekering (voordelig aansluitingstarief voor gezinsleden), aanvullende pensioenregeling en een Bokrijkabonnement voor jou en je gezinsleden.
Verloop van de procedure
De selectieprocedure bestaat uit:
- een schriftelijke proef in de vorm van een thuisopdracht vanaf woensdag 28 mei 2025 met als deadline maandag 2 juni 2025 om 9u.
- een mondelinge proef waarin je een presentatie geeft die je voorbereid hebt tijdens de thuisopdracht. Deze proef zal doorgaan op maandag 16 juni 2025 (reservedatum vrijdag 20 juni 2025)
Bovenstaande proeven zullen je kennis en inzicht in de diverse aspecten van de functie toetsen.
De kandidaten moeten 50 % behalen op de schriftelijke proef en 50 % op de mondelinge proef. Verder moet de kandidaat in totaliteit 60 % verwerven om geschikt te worden bevonden voor de functie.
Wervingsreserve
Voor deze functie leggen we een wervingsreserve aan met een lijst van geslaagden (in rangschikking) voor een periode van 2 jaar. De wervingsreserve kan verlengd worden met periodes van één jaar, voor zover de maximale geldigheidsduur de termijn van vier jaar niet overschrijdt.
Hoe solliciteren
Solliciteer uiterlijk maandag 26 mei 2025 via het online formulier. Je sollicitatie moet in het Nederlands gebeuren om geldig te zijn en beoordeeld te kunnen worden.
Voeg bij je sollicitatie je motivatiebrief, je uitgebreide cv en een kopie van je diploma.
Nadat je gesolliciteerd hebt, ontvang je een bevestigingsmail. Heb je geen mail ontvangen? Neem dan contact op met vacatures@limburg.be, tel. 011 23 78 24. We raden je aan om ook je spamberichten te controleren voor verdere berichten in het kader van de procedure.
Meer weten
Voor meer informatie over de functie-inhoud kun je terecht bij Rudi Slechten, diensthoofd ICT Projects, rudi.slechten@limburg.be.
Voor meer informatie over de selectieprocedure en de deelnemingsvoorwaarden, kun je terecht bij Ellen Wagemans, ellen.wagemans@limburg.be, tel. 011 23 78 39.
Voor meer informatie over de arbeidsvoorwaarden, kun je terecht op provincie Limburg als werkgever.