De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Strikt noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om in de site te navigeren, of om te voorzien in door jou aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van jouw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker op maat gemaakte reclame en andere informatie te tonen.
  • Start
  • Economie
  • POM promoot Limburg als economische hotspot met nationale televisiecampagne
Campagnebeeld

POM promoot Limburg als economische hotspot met nationale televisiecampagne

Laatst aangepast dinsdag, 30 november 2021

Limburg op de kaart zetten als de ideale plek om te werken, ondernemen en innoveren. Dat is het doel van de nationale televisiecampagne die POM Limburg vanaf maandag op Vlaanderen loslaat. Lummens raptalent Dikke nam tekst en muziek voor zijn rekening. Gedeputeerde van Economie en voorzitter van POM Limburg Tom Vandeput: “Met deze tv-campagne schakelen we onze regiopromotie een versnelling hoger. We versterken de positionering van Limburg als economische hotspot in Vlaanderen.”

Op vele vlakken gaat het Limburg economisch voor de wind. Zo kan de provincie rekenen op nieuwe bedrijven, een vruchtbaar start-uplandschap en opvallende innovaties. Gedeputeerde Tom Vandeput: “Toch hinkt onze provincie nog steeds achterop tegenover de rest van Vlaanderen, bijvoorbeeld inzake innovatie en werkzaamheid. Het is dan ook de missie van POM Limburg om onze economie competitiever te maken. Regiopromotie, bijvoorbeeld in de vorm van een nationale televisiecampagne, speelt hierin een belangrijke rol.”

Dikke
Zij voert het woord wanneer de visie daar is. Zij laat je zien dat elke droom het waard is. Blaast lucht, fris, alsof het maart is. Dat vanuit dat ene hoekje van de kaart is. Een fragment uit de songtekst die de Lummense rapper Dikke specifiek voor de campagne schreef. De Limburgse muzikant sprong tien maanden geleden in het oog toen zijn debuutalbum uit het niets op één belandde in de Ultratop, iets wat geen enkele andere artiest hem ooit voordeed. Miljoenen Spotify-streams en een tweede album later is Dikke een gevestigde waarde binnen en buiten Vlaanderen. Tom Vandeput: “We kozen expliciet voor Limburgs talent om de muziek te schrijven. Bovendien past Dikke perfect bij ons Limburgs DNA: ambitieus, hardwerkend en vernieuwend.”

Artistiek
De tv-spot kreeg nog een extra artistiek laagje. Tom Vandeput: “Net als in onze printcampagne gebruikten we de wind als inspiratiebron. Actrice Lily Joan Roberts verleende haar gezicht, maar de echte hoofdrol is voor onze provincie als economische hotspot.” Het filmen gebeurde voornamelijk met dronecamera’s. “We tonen economisch Limburg in al haar glorie: van onze weidse ruimte om te ondernemen tot de werkijver in de bedrijven zelf.” De spot is vanaf maandag 29 november te zien op één, Canvas, TVL en Kanaal Z.

Deze functionaliteit is uitgeschakeld door je cookie policy instellingen.
Je kunt deze instellingen aanpassen op de cookie policy pagina.

Zij voert het woord wanneer de visie daar is.
Zij laat je zien dat elke droom het waard is.
Blaast lucht, fris, alsof het maart is.
Dat vanuit dat ene hoekje van de kaart is.
Zij brengt de kans met een dans. Zoekt balans.
Uit het oosten van het land met confiance.
Geef haar je hand. Zij brengt je wel naar deze kant.
Niet te zien maar lucratief en elegant.
Hou haar vast, zij is die waardevolle diamant.

De toekomst waait het krachtigst in Limburg. De vriendelijkste plek om te werken, ondernemen en innoveren.

Geen reacties

Plaats een reactie

  • Start
  • Economie
  • POM promoot Limburg als economische hotspot met nationale televisiecampagne