De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken. Meer info
Ga verder
Sfeerbeeld sectormoment Toerisme Limburg najaar 2018

Toerisme Limburg lanceert nieuwe website en instapcampagnes 2019

woensdag, 26 september 2018

Tijdens het jaarlijks Sectormoment van Toerisme Limburg is gisteren dé start van het toeristisch werkjaar 2019 ingezet. Onder het motto Samen werken voor contente mensen willen Toerisme Limburg en haar partners volgend jaar nóg meer gasten prikkelen om Limburg te ontdekken. Bijna 470 toeristische partners kwamen samen in Hasselt om kennis te maken met de nieuwe instapcampagnes voor 2019 en de gloednieuwe website visitlimburg.be.

Toerisme in Limburg boomt dankzij samenwerking

Het gaat goed met het toerisme in Limburg. De toeristische sector realiseerde op vijf jaar tijd een stijging van bijna 20 % aankomsten en 18 % overnachtingen. En de trend zet zicht voort. Een goede samenwerking tussen alle toeristische partners – publiek én privaat ligt aan de basis van dit succesverhaal. Daarom stelt Toerisme Limburg voor het vijfde jaar op rij haar instapcampagnes voor. En dat volgens het inmiddels bekende samenwerkingsmodel waarbij Limburgse steden, gemeenten, attractiehouders, logiesuitbaters en horecaondernemers kunnen instappen in campagnes die Toerisme Limburg voorstelt, uitwerkt en ondersteunt. Door de juiste combinatie van print en online, van bewezen succesformules én van straffe nieuwigheden, zal Toerisme Limburg in 2019 nog een versnelling hoger schakelen.

Inspirerende storytellings

De grootste vernieuwing is ongetwijfeld de lancering van de nieuwe website visitlimburg.be. Een nieuw platform dat ook tal van promotiemogelijkheden voor de toeristische partners biedt.
Sterker dan ooit wordt ingezet op inspirerende storytelling. Hét spektakelstuk daarbij is de interactieve videobeleving, waarbij websitebezoekers in de huid kunnen kruipen van een personage in een bepaald thema (actief, cultuur of met het hele gezin) en toeristische producten kunnen verkennen en opslaan in "mijn reis". Daarmee doet Toerisme Limburg iets uniek op vlak van bestemmingspromotie binnen Europa.

Toerisme Limburg wil ook het unieke karakter van Limburg als toeristische bestemming nog meer uitspelen. Zoals de gezelligheid, de gastvrijheid en het guitig taalgebruik van de inwoners. Daarom staan in 2019 de Limburgers zelf centraal. Online delen Limburgers hun persoonlijke tips via videoverhalen en de Limburg Vakantiegids, zal via 10 covers waarop telkens een andere Limburger staat de lezer welkom heten.

Blijven investeren in communicatie én in de sector

Ook andere sterkhouders onder de instapcampagnes van Toerisme Limburg worden in 2019 herhaald. Zoals de "Op en top Limburg" mgazines in het voor- en najaar. Door grote oplages en een breed bereik in print, in combinatie met doelgerichte online campagnes, streeft Toerisme Limburg opnieuw naar maximale impact voor alle partners. Om het aantal partners verder te laten groeien werd vorig jaar een professionaliseringstraject en een investeringsfonds in het leven geroepen. Bijna 50 logiesuitbaters, die het traject intussen al met succes hebben afgerond, ontvingen tijdens het Sectormoment een certificaat. In 2019 blijven Toerisme Limburg en de provincie investeren in professionalisering. Want dankzij logies met nog meer comfort en nog hogere kwaliteit krijgen de Limburgse gasten een maximale beleving.

Lees het volledige persbericht

Nieuws op maat

Het overzicht van nieuws, door jou gekozen ...

Dit e-mailadres bestaat al. Je kunt jouw voorkeuren altijd aanpassen via jouw account.