De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken. Meer info
Ga verder
Toerisme Limburg samen met gedeputeerde Igor Philtjens tijdens Toerisme Congres 2018

Ambassadeurschap, gastronomie en beleving centraal tijdens Limburg Toerisme Congres

dinsdag, 03 april 2018

Vorige week heeft Toerisme Limburg voor de derde keer het Limburgs Toerisme Congres georganiseerd. Driehonderd professionals uit de publieke en private toeristische sector kwamen samen in Thor Central om geïnspireerd te worden en ideeën op te doen om zich verder te professionaliseren en zich voor te bereiden op toekomstige uitdagingen in hun ondernemerschap.

Igor Philtjens, gedeputeerde en voorzitter Toerisme Limburg: “De economie van de vrije tijd is een belangrijk speerpunt van de Limburgse economie en dit economisch belang moet nog worden versterkt. Hiervoor blijven we onze publieke en private partners ondersteunen en samenwerking stimuleren. Zo kunnen we de toeristische sector in Limburg naar een nog hoger niveau tillen en groei garanderen.”

Trends, ambassadeurschap, gastronomie en beleving

Met het congres wordt opnieuw ingezet op het versterken en delen van kennis en het stimuleren van de onderlinge samenwerking. Ditmaal rond trends in toerisme, beleving en ambassadeurschap en dit alles onder het overkoepelende thema Gastronomie.

Peter Römer Hansen, een internationale topspreker uit Denemarken, illustreerde aan de hand van concrete voorbeelden hoe je meer out of the box kan denken. Daarna volgde een dynamisch panelgesprek waarbij een aantal experten inzake online-communicatie hun visie gaven over de meerwaarde van digitale marketing. Meer inzicht over het nut van influencers, bloggers en ambassadeurs kwamen aan bod.

In navolging van het Toerisme Congres, zullen later dit jaar workshops georganiseerd worden. Stakeholders en partners kunnen zo workshops kiezen die hen aanspreken én met hun drukke agenda te combineren zijn. Annemarieke Driessen en Peter Decuypere hebben tijdens het congres al een tipje van de sluier over de inhoud opgelicht. Annemarieke Driessen sprak tijdens het congres al over toegankelijke gastvrijheid en de economische kansen voor zorgtoerisme. Peter Decuypere, auteur van "We love events" en het pas verschenen "Holy Trinity Events", gaf dan weer tips over hoe je events kan kruiden met customer experience. Verder staan ook een workshop "De excellente gastheer", gegeven door de ex-butler van de koning, en een workshop over "Hoe gastvrij schrijven?" door een ex-winnaar van de Gouden Veer op het programma.

Het congres is afgesloten met futurist en trendwachter Tom Palmaerts die het publiek met de heersende trends in toerisme en horeca inspireerde. Marketeer Christophe Maes gaf een boeiende uiteenzetting over de trends in eten en drinken.
 
“Het congres weerspiegelt andermaal de sterke dynamiek in de sector. Wij zijn erin geslaagd met Toerisme Limburg een Limburgse toeristische community van meer dan 450 samenwerkende partners uit te bouwen. De eilandcultuur is meer dan ooit doorbroken. Toerisme Limburg en de 44 Limburgse gemeenten zijn door een ijzersterk partnerschap geconnecteerd. Bruggen tussen ondernemers en overheid zijn gelegd. Anno 2018 staan we klaar om de brug naar de toekomst te maken,” aldus Igor Philtjens, gedeputeerde en voorzitter Toerisme Limburg.

Meer info over de workshops vind je in de agenda van toerismewerkt.be.

Nieuws op maat

Het overzicht van nieuws, door jou gekozen ...

Dit e-mailadres bestaat al. Je kunt jouw voorkeuren altijd aanpassen via jouw account.