De provincie Limburg gebruikt cookies om jouw surfervaring op deze website gemakkelijker te maken.

Strict noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te navigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren van de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker toegesneden reclame en andere informatie te tonen.
Kinderopvang
Investeert in jouw toekomst -

Project DUAKLIM – Duaal Leren

Startdatum: 1 september 2017
Einddatum: 31 augustus 2018
Partners

  • Steunpunt Onderwijs provincie Limburg-Uniform
  • KSOB Sint-Augustinusinstituut uit Bree
  • WICO Campus Sint-Maria uit Neerpelt
  • Syntra Limburg - leertijd - Campus Hasselt

Financiering door ESF: 127.458,24 euro
Financiering door Vlaanderen: 95.593,68 euro

Eindrapport


Met het project DUAKLIM tracht het Limburgs Steunpunt Kinderopvang, samen met het Steunpunt Onderwijs provincie Limburg-Uniform, Limburgse onderwijsinstellingen, kinderopvangvoorzieningen, leerlingen (en hun ouders) en andere experten, de ongekwalificeerde uitstroom van leerlingen te laten dalen. Daarnaast willen we de kansen van de leerlingen die de opleiding Kinderbegeleider Duaal hebben afgerond, op de arbeidsmarkt verhogen.

Leerlingen die liever en beter werkend leren, leren dan ook op de werkvloer in plaats van op de schoolbanken. Hierdoor krijgen ze een eerste concrete werkervaring die hun kansen op de arbeidsmarkt zeker verhoogt.

Samen met haar partners werkt het Limburgs Steunpunt Kinderopvang hiervoor kwaliteitsvolle en duurzame duale leertrajecten uit waarbij men lesmodules voor het leren op de werkplek ontwikkelt, trajectbegeleiders en mentoren ondersteunt in hun rol en het duaal leren bekend maakt en promoot door middel van informatiecampagnes.

De meerwaarde voor de opvangvoorzieningen zelf is het gevolg van een betere samenwerking tussen scholen en werkplekken waardoor de opleiding zelf beter afgestemd is op de verwachtingen in het werkveld.